Komplex fejlesztési megoldások nemcsak kis- és közepes vállalkozásoknak

Tanácsadás

Létezik-e tökéletesen felépített, optimálisan működő vállalat? Talán igen – egy bizonyos ideig. A külső környezet azonban folyamatosan változik. Rohamosan fejlődik a technológia, időről-időre változik a jogi, szabályozási és adózási környezet, de ugyanúgy formálódnak vevőink, partnereink igényei is. A versenyben pedig az lehet sikeres, aki legjobban és leggyorsabban tud alkalmazkodni környezetének változásaihoz.

Megoldásaink ebben az alkalmazkodásban segítenek ügyfeleinknek.  Diagnózisunk és fejlesztésünk igény szerint kiterjedhet a vállalat számos területére: a szervezeti, irányítási és működési rendszerekre; az értékesítési, marketing, pénzügyi és HR folyamatokra egyaránt.

Célunk a bevételek növelése és a költségek, kockázatok optimalizálása, a hatékonyság javítása a folyamatok egyszerűsítése, valamint a munkatársak fejlesztése és a változások iránti elkötelezettségük megerősítése révén.

A komplex fejlesztési programok mellett természetesen a vállalat adott részterületét érintő, eseti tanácsadásra is nyitottak vagyunk. Külföldi partnerekkel együttműködő ügyfeleink igényére szakfordítással és tolmácsolással is állunk rendelkezésre.

Tanácsadási szolgáltatásaink jobb áttekintését az alábbi, tematikusan rendszerezett felsorolás segíti:

Stratégia

  • stratégia kialakítása – üzleti és egyéb vállalati értékek, célok egységes stratégiába öntése, a hosszú távú stratégiai célok és a „vállalati küldetés” megfogalmazása
  • stratégia megvalósítása – a stratégiával összhangban rövid- és középtávú célok, üzleti modell, megvalósítási eszközök és mérési pontok kidolgozása üzleti területenként; belső és külső kommunikáció a stratégia megismertetésére és elfogadtatására, változásmenedzsment

Szervezeti és működési hatékonyság

  • irányítás és döntéshozatal – az irányítási rendszer felülvizsgálata, folyamatok és döntéshozatali kompetenciák tisztázása; vezetői hatékonyság és együttműködés fejlesztése
  • vállalatirányítási rendszerek – tervezési, kontrolling és beszámoltatási rendszer megtervezése, mérési és riportrendszer kidolgozása, rendszer implementálása, illetve felülvizsgálata
  • működési folyamatok optimalizálása – működési modellek és folyamatok kialakítása, rendszerproblémák feltárása, idő- és költséghatékonyság javítása
  • kockázatkezelés – üzleti, piaci, működési, személyi, jogi, pénzügyi és partnerkockázatok feltérképezése, kockázatkezelési tanácsadás

Értékesítés és marketing

  • stratégia és üzleti tervezés – értékesítési és marketing stratégia megfogalmazása; pozícionálás, termékek-szolgáltatások, célcsoportok, eszközök és csatornák definiálása, árazási politika kialakítása; részletes éves bevételi terv összeállítása, sales tevékenységek, ösztönzés és marketing támogatás tervezése
  • rendszerfejlesztés - folyamat-optimalizálás; riport-, irányítási, teljesítményértékelő és javadalmazási rendszer kidolgozása, ügyfél-adatbázis és ügyfélkapcsolati (CRM) rendszerfejlesztés, javaslatok az informatikai háttér fejlesztésére
  • értékesítés-támogatás – oktatási, szakmai és tárgyalási segédanyagok kialakítása, bemutatkozó prezentációk tervezése; ösztönző programok, promóciók megtervezése
  • marketing kommunikáció – kommunikációs csatornák, eszközök és üzenetek meghatározása, kommunikációs anyagok tartalmi összeállítása és tervezése, kampányok lebonyolítása
  • üzletszerzés, üzletfejlesztés – üzletfejlesztési stratégia kialakítása; tanácsadás az ügyfél-portfolió bővítésében, támogatás potenciális új üzleti partnerek felkeresésében

Pénzügyek

  • pénzügyi tervezés – rövid-, közép- és hosszú távú eredmény-tervezés
  • folyamatszabályozás  - pénzügyi folyamatok racionalizálása, hatékonyság javítása; döntési és ellenőrzési pontok kialakítása
  • pénzügyi kontrolling – üzleti területek teljesítményének mérése, tény- és tervadatok összevetése, elemzése, javaslattétel a beavatkozásra
  • kockázat elemzés és követeléskezelés – vevőkockázatok értékelése, vevőlimitek felállítása, aktív kintlévőség-kezelés
  • likviditás menedzsment – cash-flow menedzsment, optimális pénzáramlás tervezése, kifizetések ütemezése
  • finanszírozás – beruházási döntések előkészítése, megtérülési kalkuláció és cash-flow tervezés; külső források feltárása; banki és pályázati tanácsadás; hitel, faktoring, lízing
  • adótanácsadás, adóracionalizálás - az adózási költségek legális csökkentése, optimalizálás

HR

  • munka- és felelősségi körök tisztázása – munkaköri leírások és beszámolási struktúra kialakítása
  • toborzási tanácsadás – munkakörökhöz rendelt kompetenciarendszer kialakítása, kiválasztási módszertan és folyamat kialakítása
  • teljesítményértékelő rendszer fejlesztése – egyéni (üzleti és humán) célok és elvárások, mérési és értékelési pontok rendszerbe foglalása, végrehajtási támogatás
  • javadalmazási rendszer felülvizsgálata – bérek és juttatások optimalizálása, teljesítményértékelő rendszerrel való összekapcsolása
  • diagnosztika  - kompetenciák felmérése (AC, DC, 360 fokos felmérés), munkahelyi viselkedési stílus elemzése DISC rendszer segítségével; belső elégedettség mérése
  • készségfejlesztés  - fejlesztési és tréningterv kialakítása és megvalósítása

Szakfordítás és tolmácsolás

  • angol,
  • német és
  • orosz nyelven

Telefon: +36 30 601 7568 | E-mail: info@almagest.hu

 

A jelen honlapon található valamennyi tartalom és megjelenés az Almagest Kft. kizárólagos szellemi tulajdonát képezi.